donderdag 27 oktober 2011

Opdrachten Intranet

Opdracht 2: It all starts with a concept . . .
Onderzoek naar magazines, zowel in print als on-line. In je onderzoek neem je de in ieder geval de volgende aspecten mee:
1. prognose/tijdgeest.
2. marktonderzoek (doelgroep en concurrentie).
3. concept/bladformule.
4. fotografie en styling.
Dit moet leiden tot een voorstel voor een concept en een (werk)titel voorjouw magazine. De keuze moet je verbaal kunnen motiveren en visueel kunnen presenteren in de vorm van een moodboard.

Opdracht 3: How to sell it . . . the COVER
Ontwerp de styling en de vormgeving van de cover met je gekozen titel. Vervolgens volgt een teambeoordeling van de eindresultaten om een selectie te maken van de beste magazineconcepten / -covers.

Opdracht 4: A story of seduction . . . FASHION EDITORIAL
Onderzoek fashion editorials in verschillende magazines, zowel in print als online. Een fashion editorial is een foto-reportage, die bestaat uit een aantal beelden die samen een 'verhaal' vertellen. Ontwerp de styling en de vormgeving van je editorial met zelf gekozen thema. De serie moet minimaal uit zes beelden bestaan. Zorg ook voor de titel en – indien passend bij jullie 'verhaal' - een intro of andere tekstuele of beeldende elementen.

Opdracht 5: Thrilling formats . . . STREETSTYLE REPOOnderzoek streetstyle reportages in verschillende magazines, zowel in print als online. Streetstyle is een uiting vanuit de maatschappij (in de vorm van kleding of anderzins) waarin je de tijdsgeest terugziet. Bedenk een format voor een terugkerend item in je magazine, die de streetstyle van je doelgroep laat zien of die past bij jullie magazine. Voer een voorbeeld ervan uit.

Opdracht 6: Content is King . . . VRIJE PRODUCTIEGeen tijdschrift zonder 'content'. Alleen beeld is niet het hele verhaal. Wat wil jij lezen in jullie magazine? En in welke stijl? Produceer minimaal één spread waarin je passende content presenteert (tekst +beeld).

Opdracht 7: Check it out . . . PUBLICEREN!Met je groep presenteer je de zes opdrachten in een vormgegeven online-magazine (eventueel in samenwerking met CROSSLAB) en in een 'dodebomen versie'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten